سایت ساز یوتاب
بستن
img
img
img
img
همین حالا سایت خود را با این قالب بسازید
menuordersearch
keyhan.utabweb.com

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب E

۱۳۹۵/۶/۲۹ دوشنبه
(1)
(0)
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب E
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب E
خوش‌ساخت همچون گلکسی تب A
زبان طراحی گلکسی تب E کم‌وبیش مشابه دیگر تبلت میان‌رده‌ی سامسونگ است. این تبلت همچون گلکسی تب A از طراحی یکپارچه با بدنه‌ی پلی‌کربنات بهره می‌برد. بدنه‌ی آن به‌صورت مات است و اثر انگشت و چربی زیادی بر آن به‌جای نمی‌ماند. اما تنها تفاوت بدنه‌ی این تبلت با تب A به بافت‌های برجسته‌ی قاب پشت آن مربوط می‌شود. استفاده از این نوع جنس بدنه در تب E سبب شده دستگاه اصطکاک زیادی با دستان کاربر داشته باشد؛ اما اندکی از مرغوبیت و زیبایی محصول کم کرده است. با تمام این حرف‌ها باید بگوییم که جنس بدنه‌ی تب A به دلیل سادگی بیشتر، زیباتر به نظر می‌رسد.

گلکسی تب E
سامسونگ در طراحی تبلت‌های باریک و ظریف به تبحر خاصی رسیده است. نمونه‌ی بارز این ادعا می‌تواند تبلت‌های خانواده‌ی سری S این سازنده باشد. هم‌اکنون، گلکسی تب S2، یعنی بهترین تبلت سامسونگ، تنها با داشتن 5٫6 میلی‌متر ضخامت، عنوان باریک‌ترین تبلت 8 و 9٫7 اینچی را یدک می‌کشد. حال سامسونگ تصمیم گرفته تا این هنر خود را در محصولات میان‌رده‌اش هم به کار ببندد. گلکسی تب E طراحی ظریف و باریکی دارد. این محصول 8٫5 میلی‌متر ضخامت دارد و از بسیاری از هم‌رده‌های خود باریک‌تر است. همچنین این تبلت 241٫9 میلی‌متر طول و 149٫5 میلی‌متر عرض دارد. با در دست گرفتن این دستگاه متوجه خواهید شد که عرض آن کمی زیاد است؛ ازاین‌رو کار کردن با آن با یک‌دست، به‌راحتی صورت نمی‌گیرد. البته این عامل ارتباط مستقیمی به بزرگی دستان شما خواهد داشت.

ابعاد تبلت
گلکسی تب E را نه می‌توان به‌عنوان سبک‌ترین و نه می‌توان به‌عنوان سنگین‌ترین تبلت میان‌رده‌ی 10 اینچی معرفی کرد. این تبلت با وزن 495 گرم یکی از تبلت‌های متعادل بازار در زمینه‌ی وزن به‌حساب می‌آید؛ البته ممکن است جنبه‌ی سنگینی این محصول بیشتر حس شود.

تبلت سامسونگ
انتظار می‌رفت با ابعاد بزرگی که سامسونگ برای این تبلت اختیار کرده، تب E به‌صورت افقی (لنداسکیپ) طراحی شود؛ اما محل قرارگیری لنز دوربین و موقعیت کلیدهای این تبلت نشان می‌دهند که گلکسی تب E درست مانند گلکسی تب A نسخه‌ی 9٫7 اینچی و تب S2 نسخه‌ی 9٫7 اینچی، عمودی است. گلکسی تب E در سه انتخاب سفید، مشکی و قهوه‌ای تولید شده است. حاشیه‌ی نمایشگر این سه مدل، دقیقا همرنگ قاب پشتی آن است.
تبلت سامسونگ گلکسی تب E

‌‌‌‌‌‌نمایشگری پایین‌تر از سطح انتظار
گلکسی تب E به یک نمایشگر بزرگ 9٫6 اینچی با نسبت تصویر 16 به 10 مجهز است. با توجه به نسبت تصویری که نمایشگر این تبلت دارد، می‌توان آن را برای تماشای فیلم ایده‌آل دانست. البته لازمه‌ی لذت بردن از تماشای فیلم در تبلت، کیفیت مناسب نمایشگر است. متاسفانه سامسونگ در نمایشگر این تبلت، دقت ‌تصویر خیره‌کننده‌ای به کار نبرده است. نمایشگر تب E دارای رزولوشن 800 × 1280 پیکسل است. این دقت تصویر، تراکم پیکسلی پایین 157 پیکسل بر اینچ را برای این محصول به همراه دارد؛ ازاین‌رو تصاویر این تبلت به شفافیت تبلت‌های بالارده‌ی سامسونگ نخواهد بود.

نمایشگر
گلکسی تب E برخلاف اکثر تبلت‌های هم‌رده‌ی خود از فناوری IPS بهره‌ای نمی‌برد. صفحه‌نمایش این دستگاه از خانواده‌ی TFT LCD هاست؛ بنابراین باید انتظارات خود را در مورد عملکرد نمایشگر این تبلت، در زوایای دید مختلف تعدیل کنید.نباید از نمایشگر این تبلت در زوایای دید مختلف، عملکرد فوق‌العاده‌ای را انتظار داشته باشید.نمایشگر این تبلت از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند؛ اما این موضوع، هرگز به معنای استفاده‌ نکردن کاربران از قلم‌های نوری با نمایشگر این تبلت نیست. علاوه بر این، جای خالی حسگر سنجش نور محیط، در این تبلت شدیدا احساس می‌شود.

تبلتی مناسب برای کاربری‌های روزانه
سخت‌افزار به‌کاررفته در این تبلت نشان می‌دهد که تب E محصولی میان‌رده و با قدرت سخت‌افزاری نسبتا ضعیف است؛ ازاین‌رو باید انتظارتان را از این محصول تعدیل کنید. تب E به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر سرعت 1٫3 گیگاهرتز مجهز است. علاوه بر این، یک رم 1٫5 گیگابایتی این پردازنده را همراهی می‌کند تا کاربران در اجرای چند برنامه به‌طور هم‌زمان به مشکل خاصی برنخورند.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر